Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Podstawowym aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, z późn. zm.).

    Przyjmowanie i załatwianie spraw podlega również zasadom obiegu dokumentów określonym w Instrukcji kancelaryjnej Ministerstwa Finansów.

    Kancelaria główna ewidencjonuje sprawy nadsyłane do Ministerstwa oraz przekazuje do sekretariatów odpowiednich w sprawie departamentów/biur. Sekretariaty przedstawiają sprawy do wglądu i dekretacji przełożonym, którzy przekazują je do załatwienia pracownikom merytorycznym. Następnie, po zaakceptowaniu sposobu załatwienia sprawy przez przełożonego, pismo z odpowiedzią przekazywane jest ponownie do kancelarii, która wysyła je pod wskazany adres korespondencyjny lub e-mailowy.

    Ministerstwo rozpoznaje także sprawy wpływające za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz udziela informacji telefonicznie.

    W celu uzyskania informacji o stanie spraw indywidualnych uprzejmie prosimy o kontakt z poszczególnymi departamentami lub biurami Ministerstwa Finansów.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 05.03.2012 Data publikacji: 05.03.2012 14:53 Data ostatniej modyfikacji: 23.06.2017 13:59
    Autor: Anna Madziar Osoba publikująca: Anna Madziar Osoba modyfikująca: Paulina Pawlik
    Rejestr zmian