Struktura organizacyjna Służby Celnej

    Struktura organizacyjna Służby Celnej

    Struktura organizacyjna Służby Celnej

    Organizację Służby Celnej określa ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323 ze zm.).W myśl art. 9 ustawy organami Służby Celnej są:

    1) minister właściwy do spraw finansów publicznych;

    2) Szef Służby Celnej;

    3) dyrektorzy izb celnych;

    4) naczelnicy urzędów celnych.

    Minister finansów koordynuje i współdziała w kształtowaniu polityki państwa w zakresie zadań Służby Celnej.

    Szef Służby Celnej podlega ministrowi finansów. Wykonuje zadania przy pomocy:

    1) naczelników urzędów celnych;

    2) dyrektorów izb celnych;

    3) komórek organizacyjnych w urzędzie obsługującym ministra.

    Zewnętrzna struktura organizacyjna Służby Celnej została określona  w zarządzeniu Nr 28 Ministra Finansów z dnia 28 czerwca  2013 r. w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 19). Obejmuje ona izby celne oraz urzędy celne wraz z oddziałami celnymi.

    Na dzień 1 lipca 2013 r. struktura organizacyjna Służby Celnej przedstawia się następująco:

    • 16 izb celnych,
    • 46 urzędów celnych,
    • 151 oddziałów celnych, w tym 51 obsługujących przejścia graniczne.

     

    Struktura organizacyjna Służby Celnej - stan na dzień 1.07.2013 r.

    Lp.

    Izba Celna

    Urzędy celne

    Oddziały celne

    Ogółem

    Nadzoru-
    jące OC graniczne

    Ogółem

    w tym graniczne, obsługujące ruch kolejowy, drogowy, morski i lotniczy

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    1.

    Biała Podlaska

    3

    3

    17

    11 (5 kolejowe, 5 drogowe, 1 drogowo-kolejowe)

    2.

    Białystok

    3

    1

    9

    5 (2 kolejowe, 3 drogowe)

    3.

    Gdynia

    3

    2

    14

    7 (1 lotnicze, 6 morskich)

    4.

    Katowice

    4

    1

    11

    1 (lotnicze)

    5.

    Kielce

    1

    0

    3

    0

    6.

    Kraków

    3

    1

    7

    1 (lotnicze)

    7.

    Łódź

    3

    1

    6

    1 (lotnicze)

    8.

    Olsztyn

    2

    2

    11

    7 (2 kolejowe, 4 drogowe, 1 morskie)

    9.

    Opole

    1

    0

    3

    0

    10.

    Poznań

    4

    1

    9

    1 (lotnicze)

    11.

    Przemyśl

    3

    3

    13

    6 (2 kolejowe, 2 drogowe, 1 drogowo-kolejowe,
    1 lotnicze)

    12.

    Rzepin

    2

    0

    4

    0

    13.

    Szczecin

    2

    2

    9

    4 (3 morskie, 1 lotnicze)

    14.

    Toruń

    2

    0

    5

    0

    15.

    Warszawa

    7

    1

    22

    5 (lotnicze)

    16.

    Wrocław

    3

    1

    8

    2 (lotnicze)

     

    Razem

    46

    19

    154

    51(11 kolejowe, 14 drogowe, 2 drogowo-kolejowe, 14 lotnicze, 10 morskie)


    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 19.09.2012 Data publikacji: 19.09.2012 15:21 Data ostatniej modyfikacji: 24.07.2013 09:42
    Autor: Filip Niełaczny Osoba publikująca: Filip Niełaczny Osoba modyfikująca: Jolanta Jarmul-Mikołajczyk
    Rejestr zmian